להזדקן בבית בשיבה בריאה

-תוכן מקודם-
למה לעבור לדיור מוגן יקר כשאפשר להזדקן בבית האהוב ולקבל בו את כל השירותים הנחוצים למבוגר/ת, ממומחים/ות מהשורה הראשונה בתחומם? בואו להכיר את הפתרון המוביל של בשיבה בריאה

 

מאת ד"ר אמירה פז, גרונטולוגית, בשיבה בריאה

מעל ל־90%  מהמבוגרים מעדיפים להזדקן בביתם ולהישאר בסביבת הבית המוכרת להם. כשהשנים חולפות והזיקנה "קופצת" – עולה הדילמה: האם להישאר בבית או לעזוב אותו לדיור מוגן? השירות המוביל של מרכז "בשיבה בריאה" מאפשר להישאר בבית, בקהילה המוכרת והאהובה, ולקבל את כל השירותים הבריאותיים והרגשיים הנדרשים בגיל המבוגר – באופן שמסייע גם לבני המשפחה וחולק עימם את העומס.

מרכז "בשיבה בריאה" זיהה את המחסור המשווע בשירותים לליווי מבוגרים  בתהליך ההזדקנות שלהם והחל לפעול לפני למעלה מ-12 שנים. אלפי מטופלים לימדו אותנו שכל מטופל/ת שונה והמשפחות אינן זהות זו לזו ולכל אחד ואחת מארג צרכים ויחסים שיש לנווט בו ברגישות ובמקצועיות.

בתהליך ההזדקנות מתעוררים צרכים חדשים, זה אחר זה, שהמבוגרים ובדרך כלל, גם בני משפחתם, לא הכירו קודם. טיפול בהורה מזדקן כרוך לא רק באתגרים רגשיים ולעיתים פיזיים, אלא בהתמודדות נוספת עם מערכת בירוקרטית מורכבת ומסורבלת. הניווט במבוך של שירותי בריאות, סיעוד, ביטוח ורווחה יכול להיות מתיש ומתסכל, במיוחד עבור מי שנדרש לקבל החלטות, לעיתים קרובות תחת לחץ, ובתנאי אי-ודאות.

 

האם נחוצה לכם יד במסע לטיפול בהורים המבוגרים?

כדי לאפשר לאנשים בגיל השלישי הזדקנות מיטבית בבית ולמנוע את ההתרוצצויות הבלתי פוסקות של המבוגר ובני משפחתו מבדיקה לבדיקה, בין תורים בלתי נגמרים ומענה לא יעיל, הרכבנו ב"בשיבה בריאה" צוות של מומחים ממקצועות שונים, הפועל בשיתוף פעולה ובקשר מתמיד עם הלקוח, המשפחה ובתקשורת רציפה בין אנשי המקצוע המטפלים. מודל העבודה שלנו חדשני וייחודי לליווי לאורך כל תהליך ההזדקנות, על מנת לאפשר למבוגרים שביננו להמשיך לחיות בסביבה המוכרת להם, עם מעטפת שירותים בריאותית, טיפולית ורגשית מלאה, באיכות מקצועית גבוהה תחת גורם מנהל שרואה את כל התמונה.

צרו איתנו קשר ונשמח לייעץ

מגוון הטיפולים המתבצעים בבית כולל מומחים/ות מתחום הגריאטריה, הגרונטולוגיה, פיזיותרפיה, הסיעוד (אחים/יות), ריפוי בעיסוק, תרפיות מגוונות וליווי רגשי, המלווים את מטופלי המרכז ואת בני משפחתם ומעניקים להם את הטיפול המיטבי, המותאם לגילם.  בכך חוסכים המטופלים ובני משפחתם זמן יקר בהתרוצצות, תורים ארוכים במערכת הבריאות העמוסה וקשיים בירוקרטיים וזוכים לניהול טיפול מקצועי ורב ניסיון המתכלל את צרכי המטופל/ת ומנווט בין המומחים/ות השונים.

מגוון השירותים המוצעים, שאינם רק בריאותיים, כוללים גם תהליך של מיצוי זכויות של המטופל ובני משפחתו, כגון קצבת סיעוד, ניצולי שואה וביטוחים שונים וגם שירותים חברתיים כדוגמת מועדון מקוון ואינטראקטיבי "מפגשים מהגיל השלישי," המעניק למנויים תכנים רבים, המקנים למבוגרים סדר יום פעיל ושגרה ברוכה.

עם ההכוונה והתמיכה הנכונים, ועם מחויבות עתידית  לשיפור המודל לטובת המטפלים והמטופלים, ניתן להקל על הנטל ולאפשר לילדים להתמקד במה שחשוב באמת – מתן הטיפול והאהבה הטובים ביותר להורים האהובים.

הליווי של "בשיבה בריאה" הוא ליווי ארוך שנים, מקצועי ואיכותי שמגיע עד בית ההורה, שיכול להמשיך להזדקן בשיבה בריאה, בנוחות ביתו ובאיכות חיים גבוהה. יתרה מכך, הוא נותן שקט נפשי לילדים עסוקים והוא הפתרון האידיאלי למבקשים להזדקן באיכות חיים משודרגת.

בנימה אישית, כשהפכתי להיות גרונטולוגית, התבוננתי על כל הידע שצברתי באופן תיאורטי, כבת להורים צעירים יחסית ומתפקדים. ברבות השנים הפכתי גם אני לבת מטפלת וכל הידע והניסיון לא הכינו אותי לתחושת העומס, הקושי בניווט ותחושת התסכול במסע הטיפול בהורי. יחד עם הרצון לעשות הכל למען הורי, למדתי להקשיב לרצונות שלהם ולכבד את הדרך בה הם בוחרים לצעוד. היום, גם אני למדתי להיעזר באחרים, לקנות ידע שאין לי ולתת למומחים השונים להוביל את הדרך.

בני משפחה מטפלים מספרים על הטיפול שקיבלו במרכז בשיבה בריאה

"אמא סבלה מדמנציה, בשנתיים האחרונות הייתה בהתדרדרות ובחצי שנה אחרונה סופנית. נעזרנו בטיפול רפואי, אחות מקצועית, פיזיותרפיה, כולם מטעם חברת בשיבה בריאה. התמיכה הרפואית מושלמת, מעל מאה, מקצועיות מעל ומעבר. אני ממליצה כל הזמן לחברים".
נאווה כהן
בת מטפלת
"עבורי ועבור המשפחות שלנו בשיבה בריאה זו הצלה, זה נתן לנו חיים חדשים לאחר תקופה ארוכה שהיינו חסרי אונים מול מערכת הבריאות הציבורית עם תורים ארוכים ורופאה שלא יודעת איך אמא שלי נראית. זה אפשר לנו לנשום ולהרגיש שאמא בידיים בטוחות ושיש מענה."
שירית
בת מטפלת
אמא שלי מטופלת כבר מספר שנים בשיבה בריאה אצל ד"ר בן יצחק וצוות עוטף. נעזרתי באותו שירות גם לסבתא שלי אחרי שהכרנו אותו, אחרי שעזר לאמא הבאנו גם לסבתא שלי. אני מאוד מרוצה מבשיבה בריאה, אני עצמי אחות במרפאה אחרת, ואני ממליצה בחום".
הילה
בת מטפלת
"במשך ארבע שנים קיבלנו ליווי צמוד. גם בתקופות חריפות כשאמאלא ישנה בלילה אז ממש על בסיס יומיומי היה טלפון ויכולתי לשלוח במייל ולקבל מענה ולשנות את הטיפול התרופתי, שעזר לה לחזור לה לישון בלילה. זו הייתה משאלת ליבנו, הרגשנו שאנחנו לא לבד".
אתי
בת מטפלת

תנו בנו אמון ונחלוק איתכם את האחריות!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן