הסיפור של פאני

פאני, בת 97, עשר שנים בטיפול של "בשיבה בריאה". 

סיפורה המופלא של פאני, בת ה-97, שבגילה המכובד מקפידה בכל חג לטגן ולאפות לבדה מעדנים מהמטבח הטוניסאי, במיוחד עבור הרופא שהיא אוהבת, ד"ר בן יצחק, מ"בשיבה בריאה".

זה סיפור של קשר מיוחד בין רופא ומטופלת של שנים, קשר שהפך להיות חברות עמוקה. הבת, רות, מתארת: "הגענו לטיפול אחרי שקיבלתי המלצה מקולגה, אני מאיירת ומעצבת, ומישהי מהצוות, כאילו משכה מהמרומים סיוע שהיינו זקוקות לו מאוד – את ד"ר בן יצחק, אחרי שעזר גם לסבתא שלה.
אני חושבת שזה שאמא שלי הגיעה לגיל 97 זה בעיקר בזכות הגישה שלו. היא סומכת עליו. זה מעל הרפואה, זה הקשר ביניהם. היא מכינה לו מאכלים מיוחדים כשהוא מגיע לביקור. הוא כבר חלק מהמעגל שלה, הוא זיהה שזה מה שהיא צריכה, מין בן כזה. היא דואגת לו ושואלת אותי מדי פעם מה שלום הדוקטור, זה הצחיק אותי שהיא זו ששואלת אותו מה שלומו. ביום ההולדת שלה הוא הגיע עם בלון ופרחים, זה כל כך ריגש אותי.

כשהיא מרגישה רע מאוד, הוא אומר לה שהיא כל כך חזקה והגוף שלך יודע איך לתפקד, הוא מעודד ומחזק אותה. היא מרגישה שהוא לא נרתע ממנה, למרות שהיא מבוגרת. זה קשר חם, ורואים שהוא עושה את זה אמיתי ומהלב. זה טיפול הוליסטי שנותן לה בדיוק את החלקים שצריך קשיש, זה בדיוק כמו מה שצריך ילד בגיל הרך.
לדעתי כשאתה מגייס את השיתוף פעולה מהקשיש, ויוצר אמון, זה ממש יכול לגרום להצלחת טיפול.
החלטנו יחד שאין יותר אשפוזים בבית החולים, יש רק אשפוזי בית, אלא אם כן הוא אומר שזה קריטי. מאז שהוא מטפל בה, אנחנו לא צריכים ללכת איתה לבית חולים, הוא אומר לנו מה לעשות כשיש נניח לחץ דם נמוך, והוא מאזן את זה תרופתית. הוא באמת מבין כימיה. מבין את החומרים. הליווי שלו, זה מה שעושה את ההבדל.

בשעתו, הוא אמר שיציאה החוצה מהבית תגרום לה לדיליריום וזה אכן מה שקרה, והוא הדריך אותנו איך להתנהג איתה במצב של דליריום, מה להגיד לה בדיוק, למשל, לא לסתור את מה שהיא רואה וחווה בדמיונות אלא לתקף ולהזדהות. כך הוא תקף את זה בזמן וזה חלף. תודה גדולה לכם, בשיבה בריאה.

צרו איתנו קשר ונשמח להסביר!

מאמרים אחרונים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן